Aarhus Universitets segl

FAQ om ansøgning

Problemer med login

Jeg kan ikke logge ind?

  • Hvis du allerede har oprettet din ansøgning, skal du sørge for at logge ind på helt samme måde, som da du oprettede ansøgningen. Det kan desuden hjælpe at skifte browser. Eksempler på browsere er Mozilla Firefox, Internet Explorer, Google Chrome og Safari. Vi anbefaler, at du bruger Mozilla Firefox, når du logger på ansøgningssystemet.
  • Der kan også være tale om en midlertidig fejl, luk alle åbne vinduer ned og prøv venligst igen. Hvis du fortsat oplever problemer, kan du udfylde denne hjælpeformular, og vi vil hjælpe dig så hurtigt som muligt.

Hvad betyder WAYF?

  • WAYF betyder ”Where are you from”. WAYF er en digital logintjeneste, der bruges til at logge på det digitale ansøgningssystem via den institution, der kender dine login-oplysninger (WAYF = Where are you from). Det er derfor også din hjeminstitution du skal vælge på WAYF-listen over institutioner, når du logger ind og ikke navnet på det universitet, hvor du vil søge ind. 

Computer/internet

Når jeg kommer ind i ansøgningssystemet, står der ”Missing Ressource” ved alle punkter, hvad skal jeg gøre?

  • Tjek at du logger på ansøgningssystemet korrekt.
  • Det kan være en midlertidig fejl, luk alle åbne vinduer ned, genstart computeren og prøv venligst igen. Gentager fejlen sig, vent venligst en times tid, mens den midlertidige fejl vil blive rettet.
  • Hvis dette ikke virker, skriv venligst til tilvalg@au.dk og beskriv hvilke problemer du møder. Vedhæft gerne et skærmbillede.

Hvad skal min skærmopløsning være?

  • Vi anbefaler, at du har en skærmopløsning på 1024 for at få vist det bedst muligt tilpassede ansøgningsskema.

Hvilken type dokumenter kan jeg vedhæfte?

  • Du kan vedhæfte følgende type dokumenter: Word (doc og docx), PDF, JPG, JPEG, TIFF og GIF.

Jeg får at vide, at jeg ikke kan vedhæfte filen, da den er for stor?

  • På nuværende tidspunkt er der en begrænsning på filstørrelsen på 20.000 KB. Hvis dine filer er for store, skal du klippe bilagene op i mindre bidder, dvs. du skal gemme bilagene i flere separate dokumenter. 

Ansøgning

Jeg er ekstern ansøger og bliver bedt om at vedhæfte et godkendelsesskema?

  • Hvis du læser det centrale fag på din uddannelse på et andet universitet end Aarhus Universitet, vil du i ansøgningsskemaet, under fanebladet ”Krav og forudsætninger”, blive bedt om at uploade en ”Underskrevet godkendelse fra dit hjemmeuniversitet”. Her skal du vedhæfte dette godkendelsesskema (bachelortilvalg), udfyldt og underskrevet af dit hjemuniversitet, hvis du søger om optagelse på et bachelortilvalg. Søger du om optagelse på et kandidattilvalg skal du vedhæfte dette godkendelsesskema (kandidattilvalg), udfyldt og underskrevet af dit hjemuniversitet.

Jeg har ikke modtaget nogen kvitteringsmail. Hvad gør jeg?

  • Du modtager ikke en kvittering via e-mail. Hvis du har sendt din ansøgning, vil du modtage en kvitteringsbesked under fanebladet ”Beskeder” inde i ansøgningssystemet. Vi opfordrer alle til at tjekke deres ansøgning og beskeder i ansøgningssystemet løbende, da alle beskeder angående din ansøgning sendes via ansøgningssystemet.
  • Når du modtager en besked i ansøgningssystemet, modtager du også en adviseringsmail på den mail, der er knyttet til din ansøgning. Denne mail er ikke en kvittering, blot en orientering, om at du har modtaget en besked i ansøgningssystemet. Adviseringsmails fanges ofte af dit spamfilter, husk derfor at tjekke dit spamfilter. Har du logget ind med et Universitets-login vil adviseringsmailen blive sendt til din studiemail.
  • Særligt for (tidligere) AU-studerende: 
    Hvis du tidligere har været studerende ved Aarhus Universitet og logger på ansøgningssystemet via dine ”gamle” log ind oplysninger til mit.au.dk, skal du sikre, at du har adgang til den e-mailadresse, der er knyttet til din selvbetjening. Al kommunikation imellem universitetet og ansøgerne foregår via ansøgningssystemet og det er derfor vigtigt, at du får at vide, hvornår der ligger meddelelser under fanen ”Beskeder” i ansøgningssystemet.
  • Du kan få adgang til din post.au.dk-mailadresse på post.au.dk.

Hvornår kan jeg forvente svar?

Hvordan/hvornår eftersender jeg dokumenter?

Har du andre spørgsmål om optagelse på et tilvalg eller det digitale ansøgningssystem, kan du skrive en mail til: tilvalg@au.dk